// background img

Prof. Dr. Canan Karatay Ekmekten vazgeçebilirsiniz

Prof. Dr. Canan Karatay Hafta Sonu Keyfi programında Pınar Esen'in konuğu oldu.

Ekmeğin zararlarını anlatan Karatay ilginç bir bilgi verdi. Karbonhidrat almak için ekmeğe gereksinim duyulmadığını ifade eden Karatay "Fasulye çeşitlerinde, mercimek, fındık, fıstık, ceviz ve bademde sağlıklı karbonhidrat var. Sebze ve meyve de karbonhidrattır. Şimdiye kadar duymamışsınızdır" dedi

KARATAY “Ekmeği hayatınızdan çıkarın” deyince şaşırıyoruz. Belki diğer öğünleri geçiştirebiliriz ama kahvaltı ekmeksiz olur mu hiç? Karatay bunun mümkün olduğunu
söylüyor: “Sabah kahvaltısında iki yumurtayla yapılmış omlet, avucunuz kadar peynir. Diyet olmayacak ama tansiyonu yüksek olanlar suya koyup tuzunu alabilir. Bunların yanında ince belli bir çay bardağı ceviz yiyebilirsiniz ekmek yerine. Bana gelen hastalar „Ekmek yemezsek B vitaminini nereden alacağız?‟ diyorlar. Fındık, fıstık, ceviz bunlarla dolu. „Her gün iki, üç ceviz yiyorum” diyorlar. İki ceviz 80 kiloluk insanın nesine yarar ama onun yerine sekiz dilim ekmek yiyor. İşte terslik burada. Çeviri diyet listelerinde zeytin yer almaz çünkü adamların memleketinde zeytin yok. Bir tek kokteyl zeytinini biliyorlar. Sabah kahvaltısında 9-10 isterseniz 20 tane zeytin yiyebilirsiniz. Pastırma en sağlıklı et çünkü kurutulmuş. Kahvaltıda rahatlıkla pastırmalı yumurta yiyebilirsiniz. Böyle bir kahvaltı yaptığınızda size iki öğün bile yeter. Eğer bir şeyler yedikten iki saat sonra acıkıyorsanız o zaman sorun var! Zaten kilo vermenin karşısındaki en büyük korku da açlık korkusu. Düşük glisemik indeksli gıdalar açlığı önlüyor. Siz her öğün arasında 3-4 saat verdiğinizde leptin hormonu devreye giriyor, yağlarımızı ara öğün olarak kullanıyor ve böylece kilo veriyoruz.”.

0 yorum:

Popular Posts